DNA van 
Alles wat een deelnemer 3 maanden na de training heeft onthouden aan de theorie is zinvol geweest. Al het andere wordt dus niet toegepast en is dus zonde van de tijd.
In het DNA van Optimaxx staan dan ook 3 kernwoorden beschreven, namelijk:
Praktisch, Pragmatische en Resultaatgericht.
Volgens de Dikke van Dale betekent dit:
- prak•tisch
- bn, bw; -er, -t of meest - 1 op de praktijk gegrond: ~e ervaring 2 gemakkelijk en
doelmatig: ~ te werk gaan 3 nagenoeg, vrijwel: ~ niets - prag•ma•tisch
- bn, bw gericht op feiten, inspelend op de praktijk; zakelijk
- re•sul•taat
- het; o -taten 1 uitslag, uitkomst 2 gevolg: zonder ~
In onze aanpak zijn we voor de deelnemers tijdens de training en onze consultancy opdrachten
op zoek naar:
Gemakkelijk en doelmatig, inspelend op de dagelijkse praktijk en met de uitkomst voor ogen.
Transformationeel leren
In de gehele aanpak en uitvoering staat het gedachtegoed van transformationeel leren centraal.
Een methodiek en werkwijze die is ontwikkeld en beschreven door Robert Hargrove. Hij is de voormalig
directeur van het Harvard Leaderschip Project. In zijn boek:
Meesterlijk Coachen schrijft hij over het
beïnvloeden van mensen en hun manier van denken en samenwerken in groepen.
ISBN 90 5261 474 1
Het levert uw organisatie meer draagvlak en commitment op voor het opleidingstraject en dus uiteindelijk voor de te behalen resultaten.
Wat kunt u verder verwachten van Optimaxx?
- We zijn open, eerlijk en direct in onze aanpak en winden er geen doekjes om
- We hebben gekozen voor drie specialismen, tw:
- Sales
- Salesmanagement
- Presentatietechnieken
- Onze visie die wordt vertaald in onze aanpak: 5% van het succes wordt bepaald door enthousiasme en 95% van het succes door het afleren van "oude gewoontes" en onbewust automatisch gedrag
- De direct aansturende rol van de verantwoordelijke manager is cruciaal en dient te worden meegenomen in het gehele traject
- We verwachten van onze klanten een volledig commitment en een maximale inzet voor het plan van aanpak en de verdere samenwerking.
- Onze lijfspreuken zijn: Niet lullen maar poetsen !!....en... afspraak = afspraak!!
Dé sales en salesmanagement specialisten !