Salesvaardigheden
Salesmanagementvaardigheden
- Salesmanagementvaardigheden
Training: Salesmanagementvaardigheden
Toon mij uw mensen en ik vertel u wat voor manager u bent!
Bovenstaande uitspraak is representatief voor het uitgangspunt en werkwijze van de training salesmanagement. Tijdens de training Salesmanagement staat centraal hoe U op een effectieve, efficiënte en inspirerende wijze uw commerciële doelstellingen kunt realiseren. En hoe U er voor zorgt dat de verkoopmedewerkers helder voor ogen hebben welke doelstellingen ze dienen te realiseren en welke verantwoordelijkheid en taak ze zelf hebben om dit te kunnen realiseren.
Doel
Na de training bent U als salesmanager beter in staat om optimale verkoopresultaten te behalen met uw team. Dit vanuit een managementstijl die het beste bij U past. Een stijl die aansluit bij uw persoonlijkheid en aansluit bij de mensen waaraan U leiding geeft.
Onderwerpen
- Welk resultaat wilt U bereiken met de training?
- Op welke wijze vergroot U de effectiviteit van de verkoopinspanningen van je team?
- Op welke manier stel je prioriteiten?
- Hoe voert U een effectief verkoopoverleg?
- Wat voor soort doelstellingen zijn er en hoe formuleer je die SMART?
- Hoe stuurt U aan op kengetallen en performance indicatoren?
- Hoe creëert U acceptatie, commitment en enthousiasme voor beleid, ideeën, voorstellen, verandering in verkoopaanpak en acties?
- Hoe herkent U gedrag van teamleden en hoe speelt U daar op in?
- Hoe stuurt u aan op de eigen verantwoordelijkheid van de medewerker ?
- Hoe coacht U uw mensen effectief on the job en hoe voert U het coach- en feedbackgesprek terug in de auto?
- Hoe levert U toegevoegde waarde als verkoopleider en salescoach tijdens gesprekken met klanten?
- Hoe coacht U op kennis, kunde en mentaliteit (willen)?
- Hoe maakt U de sterken sterker?
- Welke weerstanden kunt U tegenkomen en hoe gaat U daarmee om?
- Hoe werkt sales activity management en wat levert het U en uw team op?
- Hoe voert U een functionerings- en beoordelingsgesprek?
Niets in bovenstaande training is op voorhand een reeds vaststaand gegeven. Samen met de verantwoordelijke manager cq. directie van uw bedrijf of met U, wordt er gekeken naar de behoeften en de beoogde doelstellingen. Gezamenlijk wordt er een maatwerk trainings- cq. begeleidingsprogramma ontwikkeld, welke het beste aansluit bij uw bedrijf en uw medewerkers.
- Managementrainingen
Training: Managementvaardigheden
Het tonen van het juiste voorbeeldgedrag is in elk van de rollen van leider, manager en coach van belang om het gewenste gedrag bij medewerkers te stimuleren.
De leider geeft richting en heeft vooral een externe focus. Zijn visie communiceert hij veel en hij verwacht dienovereenkomstig gedrag van de medewerkers binnen zijn organisatie. De leider houdt zich bezig met het wat.
De manager is gericht op hoe het wat gerealiseerd kan worden. Zijn focus ligt meer intern op het operationeel voor elkaar krijgen van de doelstellingen. Hij houdt zich vooral bezig met het heden, het oplossen van problemen en het aansturen van medewerkers.
De coach ondersteunt in de ontwikkeling van medewerkers in het verlengde van het wat en het hoe.
Om de gewenste situatie te bereiken, dient zowel de leiderschapsrol, de managementrol als de coachrol succesvol in te worden gevuld. De training is gericht op leiderschapsontwikkeling en het verder verbeteren van managementvaardigheden en coachvaardigheden.
Optimaxx heeft veel ervaring in het uitvoeren van praktische en resultaatgerichte managementtrainingen. Welke training en welke onderwerpen het beste aansluiten bij de behoeften van uw bedrijf, hangt van vele factoren die op dit moment spelen binnen uw bedrijf.
De consultants van Optimaxx bepalen graag samen met u het definitieve programma en de te behandelen onderwerpen van de training.
Een heldere visie en aanpak
We geloven in de visie, dat 5% van het succes komt door het enthousiasme en kennis en kunde van de medewerker, maar dat de overige 95% van het succes wordt bepaald door het afleren van "oude" gewoontes, het voorkomen van routinematig "oud" gedrag e n het kunnen opbrengen van discipline. Er wordt een sterke rol verwacht van de begeleidende manager bij het uitvoeren van trainingen, die bereid dient te zijn om tijd te investeren in deze 95%, door het begeleiden, meten en confronteren van het salesteam.
Presentatievaardigheden
- Presenteren met passie
Training: Presentatie vaardigheden
Presenteren is elke keer weer een uitdaging. Elk publiek is anders. Elke zaal zorgt voor een andere spanning. Ook al is de inhoud hetzelfde, het resultaat per presentatie verschilt. Waarom? Uw publiek bestaat uit mensen. En mensen reageren bijna altijd verrassend. Daarom deze intensieve training van twee dagen met een interval van circa twee weken.
Doel
Na het volgen van deze zeer praktische training bent u beter in staat om:
- Met voldoende bagage en zelfverzekerd te presenteren
- Een effectieve en boeiende presentatie te houden
- De aandacht van uw toehoorders te trekken en te houden
- Bewust gebruik te maken van hulpmiddelen
- Om te gaan met onverwachte omstandigheden
- Uzelf na elke presentatie te verbeteren
Opzet en werkwijze
Presenteren is een praktijkvak. U leert het meest door HET te doen. Vandaar dat 80 % van de trainingstijd wordt besteed aan praktisch oefenen van presentatievaardigheden. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van video-opnamen. U krijgt daardoor heel concreet inzicht in uw handelen en daarmee in uw verbeterpunten. U ontvangt tevens tips en adviezen van uw collega-deelnemers en de trainer. Uitgangspunt is: U doet het goed, beter kan altijd!
Onderwerpen
- Hoe bereidt u uw presentatie goed voor?
- Welke opzet en structuur bepalen uw succes?
- Hoe opent u onderscheidend & succesvol?
- Hoe werkt u met de verschillende visuele hulpmiddelen?
- Hoe gaat u om met spanning en stress?
- Hoe reageert U op vragen en opmerkingen?
- Hoe omzeilt u dode momenten?
- Hoe kunt U inspelen op non-verbaal gedrag van uw toehoorders?
- Hoe uzelf en uw onderneming te introduceren?
- Welke afsluiting past het best bij de doelstelling van de presentatie?
- Verder wordt u tijdens deze dag getraind op onderdelen waarvan in de praktijk is aangetoond dat deze bij u verdieping behoeven
Niets in bovenstaande trainingen is op voorhand een reeds vaststaand gegeven. Samen met de verantwoordelijke manager cq. directie van uw bedrijf, wordt er gekeken naar de behoeften en de beoogde doelstellingen. Gezamenlijk wordt er een maatwerk trainings- cq begeleidingsprogramma ontwikkeld, welke het beste aansluit bij uw bedrijf en uw medewerkers.
- Een perfecte voorbereiding voor een belangrijke presentatie
Training: Een perfecte voorbereiding voor een belangrijke presentatie
Stel: U heeft binnenkort met de directieleden of andere teamleden een belangrijke presentatie. Of mogelijk wilt u zelf begeleiding.
U gaat bijvoorbeeld het beleid van het bedrijf voor het komende jaar presenteren, of U gaat een grote groep potentiële klanten te woord staan. U kunt zich geen risico veroorloven.
Alleen het beste is goed genoeg, want er hang veel vanaf.Dan is dit de oplossing. Tijdens deze intensieve begeleiding van één dag, wordt volop geoefend. Alles wordt doorgenomen. De opbouw van de presentatie, de layout en de beoogde doelstellingen van deze presentatie. We kijken samen naar de woordkeus, het stemgebruik en de interactie met de zaal.
Doel
Na het volgen van deze zeer praktische begeleiding bent u en uw team beter in staat om:
- Met voldoende bagage en zelfverzekerd te presenteren
- Een effectieve en boeiende presentatie te houden
- De aandacht van uw toehoorders te trekken en te houden
- Bewust gebruik te maken van hulpmiddelen
- Om te gaan met onverwachte omstandigheden
- Uzelf na elke presentatie te verbeteren
Opzet en werkwijze
Presenteren is een praktijkvak. U leert het meest door HET te doen. Vandaar dat 80 % van de trainingstijd wordt besteed aan praktisch oefenen van presentatievaardigheden. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van video-opnamen. U krijgt daardoor heel concreet inzicht in uw handelen en daarmee in uw verbeterpunten. U ontvangt tevens tips en adviezen van uw collega-deelnemers en de trainer. Uitgangspunt is: U doet het goed, beter kan altijd!
Onderwerpen
- Welke afsluiting past het best bij de doelstelling van de presentatie?
- Verder wordt u tijdens deze dag getraind op onderdelen waarvan in de praktijk is aangetoond dat deze bij u verdieping behoeven
Niets in bovenstaande trainingen is op voorhand een reeds vaststaand gegeven. Samen met de verantwoordelijke manager cq. directie van uw bedrijf, wordt er gekeken naar de behoeften en de beoogde doelstellingen. Gezamenlijk wordt er een maatwerk trainings- cq begeleidingsprogramma ontwikkeld, welke het beste past bij uw bedrijf en uw medewerkers.
Dé sales en salesmanagement specialisten !